En ny dag ett nytt liv

Då va det då tisdag en grå och tråkig dag i sthlm.. Gick en liten promenad innan frukost blev strandvägen fram och tillbaka. Sen bestämde jag mig för att det va dags att ta tag i mitt liv här så det har blivit jobb sök för hela slanten.. Har riktat in mig på café idag å hittat iaf 4 st som jag ska söka sen får vi se vad det leder till..
Börjar bli lite långtråkigt att sitta här framför datorn å glo så funderar på ytterliagre en promenad kanske in till centrum en sväng om jag hittar, har lokalsinne lika med noll typ..haha.. Blir iofs lite mer spännnade när man e ute å går eftersom man aldrig vet om man kommer rätt eller hittar hem igen.. Litet exempel från igår va när jag skulle möta Stoffe i Solna och skulle gå igenom gallerian, kollade på infotavlan för att hitta rätt utgång, gick i den riktning jag trodde va rätt kom faktiskt till en utgång, men på helt fel sida, hittade en ny infotavla och fick gå tillbaka hela vägen igen, men hittade faktikst rätt då=) Allvarligt talat hur svårt ska det va lixom..

Va ju å tittade på två lägenheter igår båda jätte fina 2:or men har nog fått en favorit.. Ska å titta på en idag med så får se om den e bättre eller sämre..

Blev aldrig någon middag hos Madeleine igår, men fick reda på att mina vänner här egentligen hade planerat en välkommen till Sthlm middag men sen blev Linda sjuk å lite anndra grejer blev oxå fel.. Men va en väldigt gullig tanke att överraska mig.. Hade ju ingen aning, trodde att jag å Madeleine å Stefan bara skulle träffas å käka lite sen kanske ta en promenad eller nåt..
Blev en hemma kväll på soffan i stället medans Stoffe tränade, har tyvärr bara kanalerna 1,2 och 4 så va inte direkt något underhållande att se på så satt framför datorn å knäppte i stället..

Bara det löser sig med jobb (och jag inte går vilse allt för många gånger)  så tror jag nog att jag kommer trivas bra här..

Hoppas få många besökare från Gotland  för jag saknar er där hemma..

Xoxo Marika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu