Äntligen!

Har varit pigg och glad nu flera dagar i rad så äntligen ska jag pallra mig till gymmet å träna.. Blir aerobic express ikväll, ska bli så kul ser verkligen fram emot det..
Har gjort upp några mål för Mars månad som förhoppningsvis kommer göra att jag fortsätter vara pigg å glad=)

* Komma igång med regelbunden träning ca 4 ggr i veckan (mix av World Class och promenader)
* Få bort mitt sockerberoende (Helt stopp på godis å kakor nu ett tag för att sen kunna äta nån gång ibland)
* Få in bra matvanor (Är på väldigt bra väg men kan ännu bli bättre)
* Dricka mycket mer vatten (väldigt dålig på det, dricker kaffe i stället som e vätske drivande, bra va?)
* Äta mer frukt och grönsaker (Behöver vitaminerna)

Sammanfattningen är väl att försöka få in alla dessa bra saker som givna rutiner i mitt liv, svårast blir absolut att inte små äta brownies, morotskaka och wienerbröd på jobbet.. Träningen tycker jag e kul så länge jag håller mig frisk är det inga problem.. Vatten ska väl inte heller va så svårt att få i sig.. Maten kräver lite planering så man inte hamnar i fällan, vad ska vi äta ikväll?? Och så kommer man inte på nåt klokt så det blir McDonalds eller liknande.. Men har faktiskt börjat göra lista på hela veckan och med vad man ska äta, jätte lätt att handla och man behöver inte fundera varje dag på vad man är sugen på.. Lördag och söndag är dock fria dagar som inte e med i planeringen eller får Stoffe bestämma..

Igår tömde vi typ hela nya lägenheten med hjälp av Stoffes föräldrar, så skönt att ha det avklarat..

Ska pallra mig upp ur soffan nu å börja städa och diska, super tråkigt men behövligt..

Xoxo Marika

Kommentarer
Postat av: Najalla

Jag skulle oxå börja med ett hälsosamt liv men fråga mig inte hur det har gått. Usch!

2009-03-01 @ 23:59:36
URL: http://nccgossipgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu