Hälsosamma scones

Brukar ju va ganska inne att käka nyttigt nu i januari när alla ska ta tag i sina nyårslöften.. Jag vet om att jag inte har några större problem med vikten (även om man alltid vill få bort lite överflöd här och där..hehe) men jag tycker om att försöka äta hälsosam mat som min kropp mår bra av.. Idag, efter 1 timmes promenad ute i snön blev jag sjukt sugen på att baka scones men tänkte jag skulle utveckla receptet lite åt det nyttigare hållet.. Eftersom de belv väldigt goda så tänkte jag dela med mig av receptet till er..

Marikas Scones

2,5 dl Vetemjöl
2,5 dl Grahams mjöl
2 tsk bakpulver
3 krm salt
2 msk rapsolja
1dl mjölk
1dl vatten
ca 4msk krossade linfrön

Blanda mjöl,bakpulver,salt och linfrön.. Häll i oljan,mjölk, vatten och gegga samman.. Gör 2 sconeskakor ca 1cm tjocka, lägg på en plåt med bakplåtspapper.. Ugnen på 250 grader i 10 min.. Lycka till..



(använd gärna ekologiska och kravmärkta ingridienser i den  mån det går så är du snäll mot miljön oxå)

 

Smaklig måltid=)

Xoxo Marika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu