Tjuvar..

Har jobbat hela dagen (som vanligt) va full fart från början till slut men har gått bra ändå..

Hände en lite obehaglig grej i restaurangen idag.. Hade börjat lugna ner sig lite och vi hade inte så jätte många sällskap kvar så vår hovmästare och två till passade på att käka lite lunch och jag va kvar själv i restaurangen.. Det kommer in en utländsk man som går direkt in och sätter sig vid ett bord längst in i restaurangen (precis bakom ett bord med äldre damer) det bordet va inte undanplockat så jag bad honom slå sig ner vid ett som var uppdukat och färdigt, han ville först inte alls byta bord men gick tillslut med på det.. Han sa att han väntade på sin flickvän, mannen tar upp sin telefon och ringer ett samtal så fort jag lämnat bordet.. Helt plötsligt kommer det in en annan man som säger att den andra mannen är en ficktjuv som just nu pratar i telefon med en 3:e man som står utanför vårt fönster och kollar vad jag gör och om det finns några möjligheter att sno nåt, blir tillsagd att ringa polisen sen går han.. Mannen som sagt att han väntar på sin flickvän ber att få kolla på meny men sen säger han att han måste gå och möta henne men kommer tillbaka strax.. Han kom aldrig tillbaka (anade nog att han blivit upptäckt) och verkade inte fått med sig nåt heller som tur va.. Kändes lite läskigt att de bara smyger in sådär och att nån står utanför till och med och håller koll på mig.. Han va klädd i kostym och såg ut som vilken annan gäst som helst.. Killen som varnat mig kom tillbaka sen, han e tydligen spanare och har hållit koll på de här killarna ett tag nu.. Kan ju bara säga att nåde dem om de vågar sig tillbaka igen då får de med mig att göra..

Nu ska jag dra mig till gymmet, måste träna och bli strak så jag kan slänga ut alla skurkar som försöker nåt i framtiden=)

Xoxo Marika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu