Afternoon tea..

Har jobbat hela dagen idag.. Frukosten stressig som vanligt, då alla tar sovmorgon och kommer samtidigt på söndagar och äter massor.. Har haft en transa på hotellet oxå, en äldre man klädd som en elegant dam och bokad i namnet Angelica..lite paff blir man när man hör en mörk mans röst, tittar upp å ser att han inte e riktigt har samma dresscode som de andra gubbarna på fruksoten..hehe.

Har varit sjukt kulturell idag, dock inte frivilligt, det e nämligen poesifestival i Sthlm, veckan som kommer om ni inte visste det och de hade smyg premiär på hotellet idag med afternoon tea så har spenderat eftermiddagen med att servera te och lyssnat på poesi, va faktikst en snubbe från afrika där som hade skrivit dikter från hans stams eget språk, det fattade man mycket av, väldigt fint.. Tur att jag fick betalt för att va där annars vet jag inte om jag stannat många minuter, hade varit för att käka nybakade scones i så fall.. Kände att det inte riktigt va min grej.. Men men, de som va där verkade uppsaktta det och det e väl huvudsaken..

Jobbar bara 4 dagar nästa vecka, ska bli riktigt skönt, bokat in promenader med Madeleine nästan varje dag, skönt att röra lite på sig..

Just det höll nästan på att glömma det bästa som hänt den här veckan.. Vi har äntligen skaffat fler TV-kanaler=) Så nu kan jag börja kolla alla dåliga såpor i stället för nyheterna igen...

Sov så gott!!

Xoxox Marika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu