Oj, oj, vilken dag..

Upp kl 5 i morse (som vanligt nu för tiden), va inte så farligt trött så det va skönt iaf..
Är ju massa nerskärningar på hotellet nu på grund av finanskrisen och mindre gäster men man undrar ibland hur mycket det är tänkt att vi som jobbar ska klara egentligen.. Idag har varit en sjukt stressig dag och så klart va våran lugna och stabila hovmästare som ser till att allt ordnar sig ledig medans våran andra hovmästare va galnare än vanligt.. Kan säga att man inte gör ett bättre jobb av att någon springer efter en och skriker en hel dag, men men jag börjar vänja mig..

Hade fullsatt restaurang på lunchen idag, riktigt kul att det kommer så mycket gäster men även där är vi lite för få så man får verkligen jobba för sin lön om jag säger så.. Har varit och köpt nya arbetsskor idag för de andra börjar bli hål i sulan, har haft dem i ca 4 månader, tycker inte det e så jätte länge, men när man står och går (ibland springer) 8-10/dag så slits det ordentligt.. Hoppas de ny är bra, blir invigning i morrn..

Träffade Madeleine en stund på stan, alltid trevligt att prata lite och så va det på tiden att hon fick sin födelsedagspresent=)

Nu ligger jag utmattad på soffan och tänker inte anstränga mig med  nåt mer ikväll.. 

Xoxo Marika 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu