Middags tipset..

Tänkte ge ett  gott och enkelt middags tips till fredagkvällen..

Kycklingfilé med stekt potatis och crema balsamicosås



Väldigt lätt att göra. Kokade först potatisen, skar den i tjocka skivor, stekte i rapsolja, kryddad med salt..
Kycklingfilen är oxå stekt med grillkrydda, salt, peppar.. Såsen är köpt från Kelda (ni får gärna välja annan sås) värms upp i en kastrull på några minuter.. För att tallriken skulle se lite nyttigare ut la jag på sockerärtor och gul paprika.. 

Va jätte gott, man äter så sällan potatis hemma, eller vi gör det typ aldrig..

Xoxo Marika 

Kommentarer
Postat av: johanna

Det skall jag absolut laga någon dag! Ser super gott ut. Puss

2009-03-06 @ 09:37:33
URL: http://johannajt.blogg.se/
Postat av: Najalla

Jag med, jag som älskar kyckling! Mumma.. =)

2009-03-09 @ 14:13:44
URL: http://nccgossipgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu