Inte som jag tänkt mig..

På menyn ikväll står det Kycklingfilé och egen nyttig potatissallad.. Skulle va duktig och förbereda potatissalladen kokade potatis å fixade, grejen är att jag råkade nog köpa en mjölig sort potatis och kokade den lite för länge så resultatet är nu potatismos.. Men tror att det bli gott ändå (hoppas iaf det annars får jag väl koka upp lite pasat eller nåt)..

För er som vill va lite hälsosamma tänkte jag faktiskt dela med mig av detta recept, super i sommar när man ska grilla..

Tid: ca 25 min    2 port
Potatis               500g
Kesella1%       1dl
Vatten                1msk
Olivolja              1msk
Fransk senap  1tsk
Rödlök                1/2 st
Salt
Peppar

Skala och skär potatisen i tjocka skivor eller bitar, koka potatisen mjuk i lättsaltat vatten.
Rör ut kesellan med vatten och olivolja, tillsätt senap, salt, peppar i en skål.
Blanda ner potatisen och rödlöken.
Servera ljummen eller kall..

Och om ni skulle vilja göra det som mos i stället är det bara att följa mina misstag..hehe..

Xoxo Marika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu