En hel lång helg...

Har precis jobbat den värsta helgen på väldigt länge.. Hade ju det härliga kvällspasset (14-22) fredag och lördag och sen frukost söndag.. Hur mycket kul hinner man hitta på då lixom..

Va riktigt mycket att göra i fredags då schemat hade kört ihop sig lite och typ alla slutade redan klockan 14, då har vi inte ens stängt restaurangen.. Va alltså mycket för mig att fixa med som skulle öpnna caféet och städa undan efter de andra.. Sen är det ju så att ibalnd kommer det alldeles för mycket gäster som tycker det ser trevligt ut att äta i vårat lilla café.. I fredags va det en sån dag.. Blir ju så mycket svårare när man ska va trevlig servitris och ta beställningar, fixa dryck och se till att alla har det bra samtidigt som man ska laga mat till dem och diska.. Det funkar när det e lugnt men inte när det kommer mycket folk samtidigt.. Som tur va gick det ändå rätt så bra, hade ca 0 min rast på min 8.5h arbetsdag men jag hann me det som skulle göras iaf..

Lördag.. Började super bra med brunch här hemma med Christofer inna jobbet.. Sen vet jag faktiskt inte vad som hände.. Hann knappt sätt min fot äpå jobbet förrän det började droppa in folk som skulle äta, fika mm.. Gick bra till en början men när det bara kom mer och mer och maten började ta slut och jag kanppt hann plocka borden innnan det kom nya som skulle sitta då började det jobbigt.. Slutade med att vår hovmästare som skulle sluta typ kl 14 fick hoppa in i köket och hjälpa till fram till kl 17.30.. Va en helt galen eftermiddag.. Kvällen va lite lugnare så jag klarade mig på egen hand.. Har nu slagit vårat försäljningsrekord riktigt riktigt ordentligt..

Söndag va det jobb igen fick börja lite senare vilket va väldigt uppskattat.. Va rätt så mycket att göra men gick bra, ingen söndagskaos som det brukar kunna bli.. Söndageftermiddag blev väldigt slö.. hade planer på att gå och träna men kände mig inte helt hundra i kroppen så stannade hemma istället.. Tror jag behövde ladda batterierna lite, detta gjordes på bästa sätt med mat, chippa och dippa=)

Idag är jag ledig, sovit väldigt många timmar och känner mig utvilad.. 

Xoxo Marika 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu